השפעות הגירושין על ילדים – מהן ההשפעות של גירושין על ילדים? ‏

בלוג עריכת דין, רגולציה פיננסית ודיני חברות  > השפעות גירושין על ילדים >  השפעות הגירושין על ילדים – מהן ההשפעות של גירושין על ילדים? ‏
0 Comments
השפעות גירושין על ילדים

השפעת תהליך גירושין על ילדים הינה עוצמתית ומגיעה במס' דרכים שונים. אחת ההשפעות המזיקות ביותר של גירושין היא אובדן המגע בין הילד (לבין הורה אחד) באופן יומיומי. היעדר הורה משמורת משפיע גם על יחסיו של הילד עם אביו. הורות יחידה קשורה ללחץ מוגבר, במיוחד עבור המטפלים העיקריים. לחצים אלה יכולים להקשות על ילדים קטנים. על ההורים לספק ביטחון לילדיהם במהלך הפרידה והגירושין.

ילדים מושפעים ביותר מהפרדת הורים. אף ־ על ־ פי שהגירושין עלולים להיות קשים לכל אדם, הם עלולים לכאוב במיוחד לילדים. הבלבול שלהם על הדינמיקה המשפחתית יכול לגרום להסחות דעת בבית הספר. כתוצאה מכך, לא אחת הילדים מתמקדים פחות בשיעורי הבית ואולי אינם חשים ביטחון במשפחה החדשה. יתרה מזו, גירושין יכולים להשפיע על חיי החברה של הילד. חרדה ודיכאון עלולים להיגרם מפחות חברים או מחוסר ביטחון בשל נסיבותיהם החדשות.

מחקרים רבים מראים שילדים שנפגעו מגירושין נוטים פחות לחוש חרדה או דיכאון. זה בגלל שהם נוטים יותר לקשר גירושין עם פרידה מאשר עם גירושים עצמם. אם הוריהם חיים בנפרד, הם עלולים לפחד יותר מפרידה. ילדים המבלים זמן עם שני הוריהם יכולים לבלות עימם זמן איכות מבלי להתווכח מי הטוב ביותר. ילדים שאינם מוקפים בהוריהם יכולים ללמוד טוב יותר ולשפר את ציוניהם.

אילו השפעות של גירושין על הילדים כדאי להתמקד?

חשוב שתהיה לך תקשורת חיובית בין ילדיך. חשוב להראות לילדיך שאתה מתעניין בחייהם וסקרן אותם. מתן זמן לילדים עם ההורים שהם אוהבים יכול למזער את ההשפעות ארוכות הטווח של גירושין עליהם. אם ההורים ילמדו את הילדים את הכישורים הדרושים להם כדי להתמודד עם המצב, הם יוכלו לפרנס טוב יותר את ילדיהם. יש אתרים וארגונים רבים שמציעים תמיכה לילדים במהלך הגירושין.

לעתים קרובות מאשימים את הילדים בגירושין, אבל זה שקר. הילדים עצמם הם אלה שבסופו של דבר אשמים בהפרדה. הורים שאינם מסוגלים לפרנס את ילדיהם עלולים לגרום להם לחלות ואף להיות מדוכאים. ילד שאינו מרוצה מהגירושין עלול להאשים גם את ההורה השני. חשוב לתקשר ברוגע עם ילדך.

ילדים קטנים עלולים לכעוס ולפחד במהלך הפרידה. זאת בנוסף להשפעות הפסיכולוגיות והרגשיות שיש לגירושין על ילדיהם. ייתכן שיש להם רגשות עזים כלפי אחד ההורים או שניהם. כעס יכול להשפיע על מצבי הרוח שלהם ולגרום להם לא לרצות לעשות את הדברים שהם אהבו. הילדים עלולים גם להאשים את עצמם בגירושין העלולים להוביל ליחסים מתוחים. אולי יש להם סיוטים, או שהם חווים השפעות שליליות אחרות.

השפעה נוספת של גירושין על ילדים היא כעס. ילדים אולי לא אומרים הרבה בהליכי הגירושין, בניגוד להוריהם. הדבר עלול להוביל לכעס או לתרעומת. זה יכול להתבטא בדרכים רבות ושונות. יש ילדים שמאשימים את ההורה השני בגירושין. אחרים מאשימים את עצמם. אחרים מתקשים להתמודד עם שינויים במשפחה. כהורה, עליך לנסות לוודא שילדך יחיה חיים יציבים וצפויים.

חיזוקים הם גורם חשוב נוסף בהקטנת הרגשות של ילדים שאינם אהובים. ילדים זקוקים לתמיכה רגשית מהוריהם, ולכן הם זקוקים לחיזוקים תמידיים. ביטחון מצד שני ההורים עוזר להם להתגבר על בעיות אלה. ההבטחה חיונית גם בגירושין. זה מונע מילדים לחוש ברע בידיהם לשעבר, למשל, יהיה להם פחות סיכוי לחוש אשמה כשהם ידעו שהוריהם עדיין אוהבים אותם.

דיכאון ועוינות הם שתיים מההשלכות של גירושין לילדים. לפעמים, עוינות יכולה להתבטא בצורה של התנהגות תוקפנית. לפעמים ילדים אולי לא ירצו לתקשר עם בן או בת הזוג שלהם או להציג התנהגויות לא הולמות לשלב ההתפתחותי שלהם. התנהגות זו עלולה להוביל לתחושת בדידות ולחוסר עניין בפעילויות רגילות. ילדים מנסים לא אחת ללחוץ על הוריהם להיענות יותר לרגשותיהם ולהפעיל עליהם לחץ.