מהי המשמורת בגירושין?

0 Comments

אם בן הזוג או בת הזוג הגישו בקשה לגירושין, ייתכן שאתה תוהה מה הכוונה ב ”משמורת”. המשמורת מתייחסת ליחסים המשפטיים והמעשיים בין הורה לילד. זה מערכת היחסים ביניהם. לפני שתגיש בקשה לגירושין, תרצה ללמוד כמה שתוכל על משמורת. הנה כמה עצות שיעזרו לך להתכונן לקרב משמורת. כדי להתחיל, תצטרך ללמוד יותר על אפוטרופסות.

ההחלטה תיקח בחשבון גם את בריאות הילד. מדינות רבות מאמינות שילדים יפיקו תועלת מיחסים עם שני ההורים. הם לוקחים בחשבון אם הורה אחד יכול לטפח את מערכת היחסים הזו. זה לא יעזור במקרה שלך אם אתה מרעיל את מערכת היחסים או מסרב ליצור קשר. חשוב שתדבר עם עורך דין אם האקס שלך סובל מבעיה רפואית חמורה.

חשוב לשקול את היחסים בין ההורה לילד. גם יכולתו של ההורה לספק לילד סביבה יציבה חשובה. אף ־ על ־ פי שאין זה אפשרי לקיים יחסים חיוביים, הדבר יכול להועיל במקרה שלך. יהיה קשה יותר לזכות במשמורת אם תסרב להיות מעורב בחיי הילד. להתנהגות שלך בבית המשפט יכולה להיות השפעה משמעותית על תוצאות תיק המשמורת שלך.

הסביבה שבה הילד שלך חי היא גורם נוסף שיכול להשפיע על המשמורת. הסביבה הביתית היא גורם משמעותי בקביעת הסדר המשמורת הטוב ביותר.

בריאות גופנית תשחק תפקיד בקביעת משמורת. אף שבריאות הילד אינה הגורם החשוב ביותר בקביעת הסדרי משמורת, היא תידון במקרים מסוימים. מצבו הנפשי והרגשי של ההורה ישפיעו רבות על עתידו של הילד. אם הורה אינו מסוגל לפרנס את הילד, יהיה לו קשה לקבוע מהו הסדר המשמורת הטוב ביותר. אם לאם יש היסטוריה או דיכאון, סביר להניח שהיא תהיה הורה טוב יותר לילדים.

הגורם החשוב ביותר בקביעת המשמורת הוא יכולתו של ההורה לשמור על יחסים בריאים עם הילד. במדינות רבות, המטפל העיקרי הוא זה שנותן מענה לצרכיו של הילד ביותר והוא מוכן ביותר לקבל אחריות מצד ההורים. זה בחלק מהמדינות העבודה של ההורים. אצל אחרים, ההורה הוא זה שדואג לילד. המטפלים העיקריים הם בני הזוג לשעבר, אבל תיאור התפקיד והגיל של בני הזוג לשעבר נלקחים בחשבון.

מלבד בריאות גופנית, גילו של הילד הוא שיקול מרכזי בתיקי משמורת. במהלך שנות הפעוטות, סביר להניח שלילד יהיה קשר הדוק יותר עם האם. חשוב לוודא שההורה הצעיר לא יפגע בהתפתחות הילד ושהורה המבוגר לא יסכן את מערכת היחסים. גיל ההורה צריך להיות לפחות בן 18 כדי להיות זכאי למשמורת. גילו של הילד הוא גורם נוסף בקביעת המשמורת.

מספר גורמים נחשבים כאשר מחליטים על משמורת. גילו של הילד הוא הגורם העיקרי בקביעת המשמורת. כמות הזמן שהורה יבלה עם ילדו תלויה בגילו. על מנת לקבוע איזה הורה יבלה הכי הרבה זמן עם הילדים, בית המשפט ישקול את הגילאים של הילד ושל האם. אף ־ על ־ פי שהעדפת האישה בגידול ילדיה היא ההיבט החשוב ביותר בתיק משמורת, אין זה צריך להיות הגורם היחיד.

במקרים של משמורת, חשוב לקחת בחשבון את גילו של הילד. רוב המדינות מניחות שלילד יהיה האינטרס הטוב ביותר אם לשני ההורים יהיה קשר הדוק ומשמעותי עימם. זה אומר שהאב עם הילד הצעיר יהיה יותר קשר איתו. זה גם ישפיע על כמות הזמן שהילדים מבלים עם אמם. חשוב שתהיה בינך לבין ההורה השני מערכת יחסים טובה.

פרטים נוספים: משמורת https://shaal-law.co.il/